Szybowiec PW-7
Projekt wstępny dwumiejscowego motoszybowca PW-7 powstał
w latach 1998-1999 jako praca dyplomowa magisterska Piotra Kulińskiego.
Z
powodu braku funduszy budowa prototypu została odłożona w czasie...
Opis konstrukcji
Dwumiejscowy motoszybowiec o układzie wolnonośnego
średniopłata z miejscami w kabinie obok siebie.
Skrzydła i usterzenie o geometrii
jak w PW-6.
Płat kompozytowy, jednodźwigarowy o profilu NN18-17.
Wznios
3o. Kadłub o konstrukcji skorupowej z kompozytu szklano-epoksydowego.
Usterzenie
klasyczne kompozytowe o profilu
Wortman FX-71-L-150/30.
Podwozie stałe,
trójkołowe z kołem przednim. Główne - wyposażone w hamulce.
Kółko przednie
sterowane, amortyzowane.
Zespół napędowy w układzie ciągnącym, umieszczony
przed kabiną pilotów.
Dane techniczne motoszybowca PW-7
Dane geometryczne:
- rozpiętość
16,4 m
- powierzchnia nośna 15,8 m2
- wydłużenie płata 17
- długość 7,46
m
- wysokość 2,5 m
- profil płata NN 18-17
Dane
masowe:
- masa startowa max 750 kg
- masa płatowca pustego 505 kg
Osiągi:
-
prękość dopuszczalna VNE 260 km/h
- prędkość maksymalna w locie
silnikowym 240 km/h
- prędkość ekonomiczna 90 km/h
- prędkość przelotowa
220 km/h
- prędkość minimalna 78 km/h
- opadanie min. 0,97 m/s
- wznoszenie
5,7 m/s
- doskonałość przy prędkości optymalnej 28
- zasięg 1500 km
-
pułap 4000 m
- rozbieg 164 m
- dobieg 144 m
Napęd:
-
silnik Rotax 912UL
- moc silnika 59,6 kW (80 KM)
- śmigło dwupłatowe
(Źródło: http://jarek24.w.interia.pl/pw/pw7.html)