Szybowiec PW-7 GB

Projekt wstępny dwumiejscowego motoszybowca PW-7 powstał w latach 1998-1999 jako praca dyplomowa magisterska Piotra Kulińskiego.
Z powodu braku funduszy budowa prototypu została odłożona w czasie.
..

Opis konstrukcji

Dwumiejscowy motoszybowiec o układzie wolnonośnego średniopłata z miejscami w kabinie obok siebie.
Skrzydła i usterzenie o geometrii jak w PW-6.
Płat kompozytowy, jednodźwigarowy o profilu NN18-17.
Wznios 3o. Kadłub o konstrukcji skorupowej z kompozytu szklano-epoksydowego.
Usterzenie klasyczne kompozytowe o profilu
Wortman FX-71-L-150/30.
Podwozie stałe, trójkołowe z kołem przednim. Główne - wyposażone w hamulce.
Kółko przednie sterowane, amortyzowane.
Zespół napędowy w układzie ciągnącym, umieszczony przed kabiną pilotów.

Dane techniczne motoszybowca PW-7

Dane geometryczne:
- rozpiętość 16,4 m
- powierzchnia nośna 15,8 m2
- wydłużenie płata 17
- długość 7,46 m
- wysokość 2,5 m
- profil płata NN 18-17

Dane masowe:
- masa startowa max 750 kg
- masa płatowca pustego 505 kg

Osiągi:
- prękość dopuszczalna VNE 260 km/h
- prędkość maksymalna w locie silnikowym 240 km/h
- prędkość ekonomiczna 90 km/h
- prędkość przelotowa 220 km/h
- prędkość minimalna 78 km/h
- opadanie min. 0,97 m/s
- wznoszenie 5,7 m/s
- doskonałość przy prędkości optymalnej 28
- zasięg 1500 km
- pułap 4000 m
- rozbieg 164 m
- dobieg 144 m

Napęd:
- silnik Rotax 912UL
- moc silnika 59,6 kW (80 KM)
- śmigło dwupłatowe

(Źródło: http://jarek24.w.interia.pl/pw/pw7.html)

Flag Counter

Galeria szybowców PW